Allen & Heath ZED-6 és ZED-6FX keverő

2017. április 13.

A kisebb keverőpultoknakk előnye, hogy könnyűek, praktikusak, kisebb produkciókhoz pont elegendőek. Viszont ebben a kategóriában elég sok az olyan gyártó, akinek a terméke ránézésre hoz mindent, amit egy keverőnek hoznia kell, csatlakozók, potméterek vannak rajta. Valójában viszont egy gyenge minőségű keverő megfojtja a hangot. Ha ránézünk egy ilyen keverőre, sok esetben hihetnénk, hogy a keverő nem egy erős láncszem, "mindegy, hogy milyen", megnézzük, hogy hány csatornás, milyen funkciók vannak rajta, megnézzük az árát és döntünk.

Nemzetközi és saját tesztek is bizonyítják pedig, hogy egy jó minőségű komplett hangrendszer pocsékul szól a 10-20.000 Ft-os kis keverőkkel, és rögtön "kinyílik" a hangja, ahogy lecseréljük egy olyan márka termékére, amelynek sokéves tapasztalata van keverők gyártása terén, mind a felhasznált alkatrészek megválasztása, mind a zenészek, hangosítók számára hasznos funkciók kifejlesztése terén. Kb. ugyanakkora a különbség, mint amikor egy belépőszintű akusztikus gitárt hasonlítunk egy gitármanufaktúra hangszeréhez. Ránézésre ugyanolyan, mégis, amikor a gitárkulcsokat tekergetjük, amikor megszólaltatjuk, amikor kierősítjük a hangját, érezni fogjuk a hatalmas különbséget.

Érdemtelenül kevés figyelmet fordíthatunk a keverő megválasztására, segítséget nyújthat ha kicsit utána olvasunk, például az Audmax oldalán megjelent Allen&Heath bemutató is segít az eligazodásban:

Allen & Heath ZED6FX keverő

Ha egy gitárral énekelsz, nem vagy előrébb egy nagy pulttal. Kell egy jó mikrofon csatorna, kell egy a gitárnak, meg esetleg egy sztereó a backing tracknek. Persze, egy effekt nagy segítség, és ha hozzátolsz egy fejhallgató kimenetet, már kész is álmaid keverője! És ezért nem kell semmit sem tenned, mert az Allen & Heath már régen kitalálta Neked, úgy hívják ZED-6FX.

A kőművestenyérnyi jószág kifejezetten igényes zenészeknek készült, de mikrohangosítások (2 mikrofon) ideális mixerének is kiváló. Mérete nyilvánvalóan korlátozza a beleépíthető szolgáltatások mennyiségét, azonban olyan ügyesen válogatták ki azt, ami belefért, hogy minden fontos áramkör helyet kapott benne. Két monó csatorna meg két sztereó az összesen hat (a sztereó ugyebár két monó), innen a nevében a 6-os szám. A monó bemenetek XLR csatlakozón fogadják a mikrofonok jeleit, amik lehetnek akár kondenzátor mikrofonok is a beépített/ bekapcsolható fantom tápnak (+48V) köszönhetően. A GSPre előfok garantálja a kis zajszintet. A nagy átfogású GAIN-nel az erősítés széles határok között állítható, így a bemeneti jelszint -5dBu és –60dBu (+13dBu maximum) között változhat.

Lehetőség van 1"-es TS csatlakozón (leánykori nevén hathármas jack-en) vonal szintű jelet is a bemenetre juttatni, éééés most figyelj!!! egy kapcsolóval ez a jack alj nagyimpedanciás gitárbemenetté varázsolható! Nincs többé cincogó, erőtlen hang, izmos gitárszand az eredmény, legyen az elektroakusztikus, vagy elektromos gitár! Ez a kapcsoló mindjárt 20dB-es csillapítást is biztosít. Persze kapott egy 100Hz-es HPF (High Pass Filter) kapcsolót is, ami egy gombnyomásra eltünteti a puffogó hangokat a mikrofonból, vagy a zavaró mélyfrekvenciás gerjedést az elektroakusztikus gitárból.

Allen & Heath ZED6FX keverő

Kétsávos EQ-n avatkozhatunk a hangképbe, a mély 80Hz-en, a magas 12,5kHz-en "fog". Jó keverőhöz használj jó mikrofont, s akkor bőven elég lesz! Csatornánként behallgathatsz a jelekbe (Füles ikon) a fejhallgató kimeneten, és látod a jelszintet is a LED-es kivezérlés jelzőn. A panoráma szabályzóval (PAN) tologathatod az éneket, vagy a gitárt a jobb és bal oldal között, míg a hangerő szabályzóval (MIX LEVEL) az adott csatorna hangereje, aránya szabályozható.

De mit sem ér a művészi megszólalás, ha száraz a hang, így külön szót kell ejtenünk a beépített effektről. A ZED-6FX tartalmaz egy új házon belül fejlesztett effekt rendszert, amely magában foglal több multi-FX modellt, (reverbs, delays, doublers, chorusing, and other modulators), hogy dinamikus és változatos stúdió minőségű hanghatásokat hozhass létre. Rém egyszerű használni, tekered a gombot, vált a program, nyomod a gombot kiválasztottad. Egyes effektekhez még a tempót is te adhatod meg (TAP TEMPO). Az effekt kimenetet (FX OUT) külön monó kimenetként is használhatjuk, ha kikapcsoljuk a processzort.

Két sztereó csatornát is kapott a ZED-6FX, mindkettőre dupla"-es TS csatlakozón (még mindig hathármas jack-en) adhatjuk a vonal szintű jeleket, például digit zongorát, szintit, vagy akár egy telefont a megfelelő kábellel. A Gain nagy átfogású, a hangszín, az effekt, a behallgatás megegyezik a monó csatornáékkal. A sztereó jeleket nem panorámázzuk, hanem a két oldal arányát állítjuk, amit Balance-nak (BAL) hívnak.

A főkimenet természetesen két (LEFT/RIGHT) XLR papa található, mint a nagyoknál. A fő hangerő tolópotis, ami szintén nagyon menő ebben a kategóriában. A kimeneti jelszint 0dBu (+18dBu maximum), ami minden nagy cucc meghajtásához elegendő.

A beépített táp a világ minden országában működik, és megment a külső táppal való bénázástól. A főkapcsolót is a hátlapon keresd.

Az igaz, hogy ez a legkisebb ZED keverő a családból, pontosabban az effekt nélküli változat (ZED-6), de azt nem szabad szem elől téveszteni, hogy ez egy igazi, izzig-vérig Allen&Heath keverő, minden minőségi, megbízhatósági paraméterével együtt!

Keverő árak

Allen & Heath keverőpultok árai
További keverőpult árak

Hozzászólások

Kiemelt ajánlataink

TörlésKijelöltek összehasonlítása