Line6 POD Go Wireless – a kábelnélküliség szabadsága

2021. június 1.

Korábban már teszteltük a Line 6 POD Go multieffektet, melynek idén kijött egy új verziója, a Line 6 POD Go Wireless

A két testvér ugyanazon kezelőfelülettel, processzorral, szoftverrel, algoritmussal rendelkezik, magyarán minden tulajdonságukban megegyeznek, egyet kivéve, ugyanis az új (mint azt a neve is mutatja) egy beépített wireless rendszerrel, a beépített Relay vezeték nélküli vevővel és a tartozék Relay G10TII adóval rendelkezik.

A fizikai megjelenés minimális változásai

Line6 POD Go Wireless gitárprocesszor

Az expression pedál felett található az integrált vevő rész, egy kis téglalap alakú, lapos doboz formájában. Ez fixen beépített, nem távolítható el a POD Go-ról. Elhelyezése nagyon kulturált, nem akadályoz semmiben, gyakorlatilag nem növeli a térfogatot. Az adó rész minimál méretében és formájában is megegyezik a Line 6 korábbi Relay G10-es wireless rendszer adójával, színében azonban eltér (fekete helyett szürke), ezzel is jelezvén, hogy ez egy újabb, második generációs verzió – G10 TII transmitter – mely stabilabb működést biztosít.

A POD Go hátsó paneljén, a hagyományos kábel bemenet mellett helyet kapott egy kis mélyedés, mely a G10 TII adóegység biztonságos tárolására szolgál, így az nagyon praktikusan elhelyezhető, ebben kis tároló zsebben, hogy ne vesszen el, továbbá mindig kéznél legyen, ha a multieffektet használjuk. Fontos megemlíteni, hogy ez csak és kizárólag tárolásra szolgál, nem tölti a transmittert.

A korábbi, hagyományos bemenet jack aljzata ugyanott helyezkedik el, mint az eredeti POD Go esetében, illetve ugyanúgy kábelbemenetként is használható, de a wireless verziónál további funkciókkal is fel lett ruházva. Az adóegységet ide bedugva tölthetjük fel, illetve ezen a bemeneten keresztül szinkronizálhatjuk a POD Go integrált vevőegységével (bővebben erről az alábbiakban írunk).

Line6 POD Go Wireless gitárprocesszor

A Wireless rendszerrel járó egyéb újdonságok

A POD Go bekapcsolása után, használat előtt, mindig érdemes szinkronizálni az adó egységet a vevővel. Ez mindössze 10-15 másodpercet vesz igénybe, és pofon egyszerűen zajlik. Annyi a dolgunk, hogy az adót behelyezzük a multieffekt bemenetébe (mely a „Guitar in/Realy G10T Charger” felirattal rendelkezik), és kijelzőn már meg is jelenik egy kis ikon és a felirat: „Syncing”. Körülbelül 10-15 másodpercen belül a rendszer automatikusan kiválasztja azt a rendelkezésre álló szabad sávot, mellyel a legstabilabban tud dolgozni az adott térben. Amikor ez megtörténik, a „Sync” felirat eltűnik, és már stabilan használható is a vezeték nélküli szolgáltatás.

Szinkronizálás után, ha a bemenetben hagyjuk az adóegységet, akkor az automatikusan töltődni fog. A töltés állapotát, illetve a teljes töltöttséget egy kis ikon, illetve a „Charging”, és a „Fullycharged” feliratok egyértelműen jelzik. Az adóegység használatakor, tehát a gitárba dugott állapotában, a POD Go kijelzője automatikusan monitorozza annak állapotát, így könnyen tájékozódhatunk afelől, hogy éppen milyen az akkumulátor töltöttsége, illetve, hogy milyen a jelerősség.

Bemenet(ek)re vonatkozó újdonságok

Line6 POD Go Wireless gitárprocesszor

A Global Settings menüben a wireless rendszerre vonatkozóan választható egy úgynevezett „Cabletone” funkció mely nem más, mint a hagyományos kábel által okozott bizonyos magas frekvenciák veszteségének visszahozása. Ha valaki a vezeték nélküli sound-ot nagyon hi-fi-nek érezné, és ezt szeretné közelíteni az imént említett hagyományos kábelekhez, akkor könnyedén beállíthat egy „virtuális” kábelt, mely választhatóan lehet 3, vagy 9 méteres. A hossznak függvényében nyilván fokozódik a magas frekvenciák „simítása”. A Global Settings menüben beállíthatjuk továbbá a wireless rendszer gain-jét, vagyis a bemeneti jelszintjét. Ez alap állapotban 0 dB-en áll, melyet adott esetben kimozdíthatunk mindkét irányba, ha kompenzálni szeretnénk a nagyon kis-, vagy nagy jellel rendelkező hangszedőinket.

Az effektlánc első eleménél, az „Input” blokknál megválaszthatjuk, hogy csak a hagyományos, jack-es bemenet funkcionáljon, vagy csak a wireless rendszer, vagy a kettő egyidejűleg. Így presetenként megválaszthatjuk a bemenet típusát, ezzel lehetőségünk van például mindenféle jelút-választó kapcsoló (Line Selector), és kábel átdugdosás nélkül két hangszert használnunk. Például, ha egy műsor nagy része elektromos gitárral történik, illetve ezek a részek igénylik a nagyobb mozgásszabadságot, akkor a wireless rendszerre kapcsoljuk ezt a gitárt, és egy kábellel bedugjuk a kevesebbet használt, statikusabban alkalmazott akusztikus gitárunkat. Preset-váltáskor a POD Go a presetenként előre beprogramozott bemenetet fogja használni, tehát annyi dolgunk van, hogy letegyük, és felvegyük az egyes hangszereket, és már szólnak is. Ha nincs két hangszer a rendszerben, akkor lehet, hogy érdemesebb az input blokkot a két bement egyidejű használatára, így a hagyományos jack-es bemenet egyfajta pót megoldásként szolgálhat, ha a vezeték nélküli rendszerünkkel bármi történne.

Összességében elmondható, hogy a multieffektbe integrált wireless rendszer egy nagyon praktikus, és kézenfekvő ötlet. Kíváncsi vagyok, hogy más gyártók is alkalmazzák-e majd a jövőben.

További Line6 gitáreffektek, és az összeg gitáreffektünk

Hozzászólások

Kiemelt ajánlataink

TörlésKijelöltek összehasonlítása