Árgarancia

2017. október 17.

A termékeink 99%-ra vállalunk árgaranciát, amelynek a lényege, hogy ha más, magyarországi cég, hasonló feltételekkel kínálja ugyanazt a terméket, akkor azon vásárlóinknak, akik nálunk szeretnének vásárolni, mi is tartjuk azt az árat. Hogy hasonló-e a másik hangszerbolt kínálata, azt viszonylag egyszerű ismérvek alapján vizsgáljuk.

Figyelem! A koronavírus miatt ugyan megvizsgálunk minden kérelmet, de a szokásos feltételeinket nem vállaljuk! (a termékek beszerezhetősége most sokkal nagyobb "kincs", mint a jó ár, annyi termék esetén van hiány, és mi igyekszünk másnál jobban raktározni, gyorsabban beszerezni termékeket. Illetve most van az, hogy nagyon sok bolt képtelen gyorsan átárazni az új, gyenge Forint árfolyamnak megfelelő árakat (hetente 2-3 gyártó forgalmazója ad ki új árlistát), mi nagyon gyorsan átárazunk, de árgarancia megvizsgálásakor azt látjuk, hogy sok kereskedő már nem tudja a régebbi áron adni a termékeit, de átírva még nincsenek az árak.

Az ár nagyon fontos, de az áron kívül két ajánlat akkor hasonlítható össze, ha megbízhatóság, komolyság, kiszámíthatóság, gyorsaság, utólagos segítségnyújtás tekintetében is hasonlóak, megegyezőek az ajánlatok. Mi abban hiszünk, hogy az az ideális állapot, ha a vásárló nem csak jó áron kapja a terméket, hanem olyan kereskedéstől is, aki legális, hivatalos beszerzési forrásból szerzi be a termékeit.

Amikor valaki igénybe veszi az árgaranciánkat, akkor azért vizsgáljuk a „hasonló feltétel” meglétét, mert a legtöbb esetben itt kiderülnek olyan dolgok például, a másik cég nem is szerződött az adott termék forgalmazására, a weboldalán több hónapos (!), érvénytelen árak vannak, nem is ismeri a terméket, nem is tudja beszerezni.

Árgarancia kérés esetén egy gyors telefonálással megvizsgáljuk, hogy az ő ajánlatuk valós-e, tényleg be tudja-e szerezni az adott terméket és valóban annyi-e az ár, mint amennyiért hirdeti.

Azért van viszonylag kevés árgarancia kérés, mert azokat a termékeket, amelyekre legnagyobb az érdeklődés (kb. 500-1000 termék) komplex árfigyelő algoritmusunk figyel, amely azonnal jelzi, ha valamelyik terméket más, hasonlóan megbízható cég leáraz. Ha ez nem ideiglenes, pár napos árcsökkentés, vagy készletsöprő akció a másik cégnél, akkor a rendszerünk átírja a mi árainkat. Abban biztosak vagyunk, hogy az árfigyelő rendszer a magyar hangszerpiacon nálunk a legfejlettebb.

Olyannyira meg vagyunk győződve arról, hogy az áraink versenyképesek, hogy sok esetben még a Magyarországra, Forintban értékesítő, de nem magyar cégekkel szemben is vállalunk árgaranciát, pedig azt nem is vállaltuk a weboldalunkon.

Néhány eset, amikor nem vállaltuk az árgaranciát:

Van olyan cég, akivel szemben rendszeresen, havi 2-3 alkalommal is kérnek a vásárlóink árgaranciát, jellemzően például Yamaha billentyűs hangszerekre, és jellemzően azért keresnek meg bennünket, mert nem találják megbízhatónak azt a céget. Az összes beszállítónkat végigkérdeztük, hogy a partnerük-e, de egyik gyártó sem ismerte a céget. Továbbá nincs bemutatótermük, boltjuk, amelyben ki tudnák a vásárlók próbálni a termékeket, tanácsokat kérhetnének. Még komolytalanabbá teszi a dolgot, hogy a weboldalukon a bemutatkozás/vásárlási információk menüpontját egy az egyben másolták tőlünk. Még a mi kék színeink is ott vannak a weboldalukon. Hogy lehet egy olyan céget komolyan venni, aki annyira nem becsüli a vásárlóit, hogy írjon egy korrekt, saját bemutatkozást? Nem állítjuk, hogy a cég nem megfelelő terméket szállít, de nem teljesíti a „hasonló a feltételek” elvárásunkat. Mi minden gyártóval leszerződtünk, nem kevés elvárásnak megfeleltünk, amelyért cserében a gyártók egyébként sokkal előrébb rangsorolják a mi esetleg problémáinkat, kéréseinket. Ezen túl közel 30 éve a piacon vagyunk, az egyik szervezője vagyunk például a fent említett Yamaha cég legnagyobb formátumú magyarországi rendezvényének, a Yamaha Márkakereskedői kiállításnak a Budapest Music Expon. Mindezektől függetlenül, ha az ilyen cégek komolyan veszik annyira az adott márkát, mint mi, azaz szerződést kötnek a gyártóval, teljesítik a gyártó elvárásait, akkor mi is komolynak fogjuk venni az ő ajánlatukat, és akkor természetesen élni fog az árgarancia. Addig is, a vásárló kalandvágyára bízzuk, hogy vásárol-e olyan cégtől, aki nem veszi eléggé komolyan őt.

Pár évente felbukkan olyan cég a weben, akik weboldala aggályos. Legutóbb olyan webshop bukkant fel, akiknél semmilyen céges cím és adat nem szerepelt. Ez azért ad aggodalomra okot, mert ha nem vállalják, hogy kik ők, akkor nem lehet tudni, hogy egyáltalán a megfelelő terméket szállítják-e, megfelelő minőségben, illetve, ha később gond lenne, akkor mit lehet tenni. Ez a weboldal egyébként azóta először az árösszehasonlító oldalakról tűnt el (az ő szabályzatukat is sértette), majd végképp törölték. Velük szemben sem vállaltunk árgaranciát, mert nem megismerhető cég weboldala, kockázat szempontjából kicsit sem megbízható. Egyébként ez a cég sem szerződött le egyetlen beszállítóval sem (lásd előző pont)

Sok esetben azért nem vállaltunk árgaranciát, mert telefonhívásunkra azt mondták, hogy az adott termék ára nem stimmel náluk, nem aktuális a weboldaluk és/vagy az adott termék nincs náluk, nem is lesz, azt sem tudják, hogy ki forgalmazza. Ugyangy nem ad okoat z árgaranciára, ha egy termék pár napig villámakciós. 

És egy egészen friss eset: egyik weboldal az egyik árösszehasonlító oldalon olcsóbban kínálta a termékét, de a weboldalukra kattintva kiderült, hogy nem is valós az az ár.

És még egy kivétel van: olyan ünnepek, pl. Karácsony, illetve általában december, év vége, plusz amikor egy termék megszűnik, vagy elérhetetlen lesz egy ideig. Ilyenkor a készlet sokkal fontosabb, mint az ár. Egy példa 2019 decemberéről: Yamaha P45 zongora november óta hiánycikk, decemberben még jön jó nagy nennyiség készletre. Az ilyen hiánycikk termékekre, pláne olyan időszakban, amikor a termékek logisztikázása miatt - ha mi ügyesen oldjuk meg - előnyt élvezünk másokkal szemben, nem vállalunj árgaranciát

Milyen esetben vállalunk árgaranciát akkor?

A fenti sorok alapján talán úgy tűnhet, hogy nagyon komplex vizsgálatokat végzünk árgarancia kérés esetén, pedig látható, hogy csak racionálisan szabjuk meg a határt. Elvárjuk, hogy ha valakivel versenyzünk a vevő kegyeiért, akkor az valós  cég legyen, olyan aki komolyan veszi a hangszerkereskedést, képes a weboldalát aktualizálni, és nem csak egy megfoghatatlan közvetítő a ki tudja milyen beszerzési forrás és a vásárló között.

Nyilván az, aki beleélte magát egy olcsó, bár sosem létezett árba, mert máshol azt látta, el fog keseredni attól, ha kiderítjük neki, hogy  az az ár nem valós, ezért is javasoljuk, hogy a vásárló is kérdezze meg, hogy tényleg valós-e egy ajánlat, mielőtt árgaranciát kér. Ha az ajánlat valós és ugyanannyira komoly, mint a miénk, akkor nagy örömmel vállaljuk az árgaranciát!

Hozzászólások

Kiemelt ajánlataink

TörlésKijelöltek összehasonlítása